Išrinktos geriausiai moksleivių ir studentų valdomos įmonės
Trečiadienį įvyko 20-oji Verslo praktinio mokymo firmų mugė, kurioje savo valdomas imitacines įmones, jų prekes ir paslaugas pristatė daugiau kaip 300 Lietuvos moksleivių ir studentų. Verslo įmonių ir Lietuvos VPMF tinklo bei „Simulith“ centro atstovų komisija išrinko geriausias mugės bendroves.
Verslo praktinio mokymo firmos (VPMF) – tai mokyklose, kolegijose ir kitose švietimo įstaigose veikiančios imitacinės bendrovės, kurias valdo moksleiviai ir studentai. Joms vadovaujama kaip tikroms verslo įmonėms: su realia verslo vystymo tvarka, laikantis ekonominių taisyklių, nacionalinių ir tarptautinių teisės aktų. Pagrindinis VPMF skirtumas nuo įprastos įmonės — jos veikloje nenaudojami realūs pinigai ir prekės.
Mugėje buvo prekiaujama imitaciniais dailės, floristikos, kulinarijos, konditerijos, pieno ir kt. gaminiais, o taip pat papuošalais, drabužiais bei turizmo, fotografavimo, reklamos ir kt. paslaugomis. Auksinėmis mugės firmomis tapo turizmo paslaugas siūlanti VPMF „Vilionė“ (Vilniaus kolegija), kelionių agentūra „Turistlandija“ (Kauno kolegija), interjero prekėmis prekiavęs „Interjeras“ (Utenos kolegija), moteriškais drabužiais ir aksesuarais prekiavusi „Vigora“ (Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykla), aktyvių pramogų organizatorius „Ateitis“ (Klaipėdos turizmo mokykla), apdailos ir aplinkotvarkos darbų bei medinių gaminių „Statinga“ (Vilniaus statybininkų rengimo centras). Mugės metu daugiausiai klientų pritraukė ir didžiausią apyvarą pasiekė gėlių puokštėmis prekiaujanti VPMF „Siurprizas“.
Verslo įmonių atstovų komisija, kurią sudarė UAB „Davijura“, „Grūda“, „Super You“, „Inreal valdymas“ AB Lietuvos radijo ir televizijos centras, „Mezon“ internetas, prekybos tinklų „L‘Occitane“ ir „Mart Inn“ bei Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovai, vertino imitacinių įmonių komunikabilumą, komandinį darbą, novatoriškumą, naudos pateikimą vartotojui, vaizdingumą, stendo išskirtinumą ir kt. savybes. Kaip teigia, Evaldas Račkauskas, vienas iš komisijos narių, Lietuvos radijo ir televizijos centro, „Mezon“ interneto pardavimo vadybininkas, šiame renginyje susirenka jauni, iniciatyvūs žmonės.
„Renginyje pamatėme daug perspektyvių studentų ir moksleivių, kurie bus gerais verslininkais. Ši mugė puiki vieta jiems atsiverti, atskleisti savo potencialą, įgyti praktikos. Nors šią minutę jie mokosi ir studijuoja, tačiau darbas imitacinėje įmonėje puikus pasirengimas šuoliui vystant realaus verslo idėją“, – teigia E. Račkauskas, kuris 2014 m. išrinktas vienu iš geriausių vadybininkų.
Kaip teigia Vilniaus kolegijos „Simulith“ centro vedėja Rima Bačiulytė, verslo praktinio mokymo firma – tai būdas susipažinti su realių įmonių veikla.
„Šiose įmonėse moksleiviai ir studentai supažindinami su realiose bendrovėse vykstančiais verslo procesais, mokomi bendrauti, vesti derybas ir t. t. Bendro lavinimo mokyklų, kuriose veikia tokia įmonė, moksleiviai, padirbėję įvairiuose skyriuose, pvz., Gamybos, Rinkodaros, Finansų, gali lengviau nuspręsti, ką jie nori studijuoti. Studentai – gilina žinias pagal pasirinktą specialybę ir įgyja pirmosios darbo patirties“, – teigia R. Bačiulytė.
Renginį vedė Laurynas Šimkus – vienas iš tokios mugės sėkmės pavyzdžių. Jis 2014 m. buvo išrinktas geriausiu VPMF mugės vadybininku. Dabar jis dirba renginių vedėju bendrovėje „Trys karaliai“. Veikla vienoje iš VPMF įmonių jam padėjo po studijų lengviau įsilieti į darbo rinką.
„Imitacinėje įmonėje pardavimo vadybininku dirbau metus. Toje pačioje įmonėje išbandžiau ir kitas specialybes, bet labiausiai patiko pardavimai ir pirkimai. Baigęs studijas pradėjau dirbti reklamos agentūroje pardavimo vadybininku. Kadangi su visais įmonėje vykstančiais procesais jau buvau susipažinęs VPMF, tai pirkimai ir pardavimai nebuvo naujiena, dirbti realioje įmonėje buvo daug lengviau“, – teigia L. Šimkus.
Kiekvienais metais mugė organizuojama skirtinguose miestuose. Taip su šia koncepcija gali susipažinti skirtingų regionų verslininkai, švietimo atstovai. Lietuvoje veikia 52 verslo praktinio mokymo firmos. Kasmet jose praktines žinias gilina apie 2500 mokinių, studentų ir suaugusiųjų. Pasaulyje šioje programoje dalyvauja 42 šalys, kuriose veikia apie 7500 firmų, jose kasmet „dirba“ apie 230 tūkst. būsimų specialistų.